Torsdagen den 16 oktober, klockan 16.30–22.00, pågår underhållsarbete på webbplatsen. Sökning, bildvisning och andra funktioner påverkas.
bild
Serie

Kostnadsberäkningar och utlåtanden för nya bandelar m.m.

Statens järnvägar (SJ) med föregångare, Förvaltningsarkiven

Serien i kapslar.
Varje kapsel innehåller numrerade häften; numreringen motsvarar tidigare volymindelning.

 Volymer (7 st)

ReferenskodTidAnmärkning 
11853 – 18671. Göteborg-Vårgårda 1853.
2. Skaraborgs län 1853.
3. Skaraborgs län, öster om Billingen 1853.
4. Skaraborgs län, förbi Skara 1854.
5. Köping-Vendle-Sagån 1856.
6. Vendle-Kambol 1856.
7. Girista-Uppsala 1856.
8. Uppsala-Gävle 1856.
9. Västerås-Stockholm-Uppsala 1856.
10. Uppsala-Stockholm 1856.
11. Örebro-Södertälje 1856.
12. Norrköping-Djula-Katrineholm 1856.
13. Axamo-Falköping 1856.
14. Södra, västra, östra, norra och nordvästra stambanorna, Askersund-Örebro, förlängning av Gävle-Dala järnväg till Dalälven, Järnvägsundersökningskommittén 1859.
15. Göta kanal-Katrineholm 1859.
16. Stockholm, sammanbindningsbanan 1863.
17. Odensala-Gran och Märsta-Gran 1863.
18-19: Kristinehamn-Karlstad-Arvika, lutningsförhållanden och kurvor 1865.
20-21: Kristinehamn-Nilsby-Arvika, lutningsförhållanden och kurvor 1865.
22-23: Uppsala-Gävle över Tierp och Mehede 1867.
24: Uppsala-Sala 1867.
25: Sala-Storvik 1867.
26-27: Uppsala-Storvik över Gysinge 1867.
 
21867 – 188128a: Tureberg-Sevalla 1867.
28b: Sala-Robertsholm 1867.
28c: Hedemora-Korsnäs 1867.
28d: Sala-Hedemora 1867.
29: Jämförelsetabell: Uppsala-Dannemora-Gävle, Uppsala-Söderfors-Margretehill, Uppsala-Gysinge-Storvik, Sala-Storvik, Tureberg-Sevalla och Sevalla-Insjön 1867.
30: Åmots bangård 1868.
31: Norra stambanan 1869.
32: Uppsala-Sala-Krylbo-Storvik 1870.
33: Storvik-Torpshammar 1870.
34: Torpshammar-Östersund, riksgränsen mot Norge 1870.
35: Järpen-Bonäset 1870.
36: Karlsborgs fästning-västra stambanan 1871.
37: Norra stambanans fortsättning, alternativet Hybo-Nässkott 1873-1874.
38: Håsjö-Sollefteå 1875.
39: Nässkott-Bollsta 1876.
40-41: Norra stambanans fortsättning, tvärbanan till Sollefteå 1876, 1881.
 
31877 – 189742: Östersunds bangård 1878.
43: Kilafors-Bergviken 1877, 1884.
44: Kilafors-Söderhamn-Stugsundet 1881.
45: Nässjö-Gideå och Forss-Björna 1883.
46: Ljusdal-Hudiksvall.
47: Gottne-Örnsköldsvik och Klingre- Örnsköldsvik 1885.
48: Gideå kyrka-Nybergsjö och Björna-Trehörningsjö-Nordsjö 1885.
49: Örnsköldsvik-norra stambanan 1888.
50: Nybergsjö-Vännäs-Burträsk-Strykfors alternativt Nordsjö-Pengsjö-Hedlunda 1885.
51: Vännäs-Umeå-Sandvik 1885.
52: Stambanan genom övre Norrland till Skorped 1886.
53: Indalsälven, brobyggnad 1886.
54: Långsele-Vännäs 1887.
55: Stambanan genom övre Norrland, alternativet Vännäs-Boden 1889.
56: Sundsvall-Vivsta varv 1891.
57: Vännäs-Umeå, farleden i Umeälv 1892.
58-59: Vännäs-Umeå 1893.
60: Luleå, bibana till inre hamnen 1893.
61: Boden-Forsbyn, stambana och landsväg 1896.
62-63: Bohuslän 1896-1897.
64: Krylbo-Örebro 1896.
65: Gällivare-Riksgränsen 1897.
 
41897 – 191066: Östersund-Lit 1897.
67: Västra stambanan-Norrköping 1898.
68: Bastuträsk-Skellefteå-Sävenäs 1900.
69: Östvall-Rot 1900.
70: Morjärv-Karungi, Luleå-Riksgränsen, Boden-Morjärv, landsväg Morjärv-Lappträsk 1902.
71: Sveg-jämtländska tvärbanan 1904.
72: Bastuträsk-Skellefteå-Kallholmen 1905.
73: Åsele, alternativ sträckning för Inlandsbanan 1906.
74: Bohusländska kusten-Nordvästra stambanan 1907.
75: Bohusländska kusten-Nordvästra stambanan, sträckning Uddevalla-Bengtsfors-Lelången 1908.
76: Nordvästra stambanan-Brintbodarne-Malung-Limedsforsen 1907.
77: Brintbodarne-Malung-Limedsforsen-tvärbanan genom Jämtland 1907.
78: Nordvästra stambanan-Brintbodarne-Malung-Limedsforsen, sträckningen Ryafäbodar-Särnasjön-Sveg-Enskäla 1908.
79a-b: Tvärbanan genom Jämtland-Ströms vattudal (Ulriksfors) 1907.
80-81: Ströms vattudal (Ulriksfors)-Ångermanälven (Volgsjön) 1907, 1910.
 
51907 – 191682: Ångermanälven-Skellefte älv 1907.
83: Skellefte älv-Luleå-Riksgränsen 1907.
84: Brintbodarne-Malung-Limedsforsen-tvärbanan genom Jämtland 1907.
85: Arbetsspår Porjusfallen-Gällivare 1909.
86: Järna-Norrköping 1912.
87: Göteborg-Alingsås, dubbelspår 1910.
88: Alingsås-Olskroken, dubbelspår 1914.
89: Lappträsk-Karungi-Haparanda, bibanor Haparanda-Karl Johans stad och Karungi-Matarengi 1911.
90: Karungi-Haparanda 1913.
91: Sveg-Hede, tertiärbaneförslag 1911.
92: Piteå-Älvsbyn med förgreningsspår till stambanan genom övre Norrland 1905.
93-96: Älvsbyn-Piteå med förbindelsespår till stambanan genom övre Norrland 1910-1911.
97: Norrköping-Mjölby, ytterligare ett huvudspår 1912.
98: Sveg-Brunfl 1912.
99: Sorsele-Jokkmokk, tvärbana norra stambanan-Inlandsbanan 1916.
 
61914 – 1917100: Sorsele-Jokkmokk, olika alternativ 1917.
101: Dagarn-Hultebo 1914.
102: Kapellskärsbanan med bibana 1914.
103: Inlandsbanans fortsättning Volgsjön-Gällivare och tvärbanor till norra stambanan, reviderat förslag 1914-1915.
104: Volgsjön-Gällivare, huvudförslag 1914-1915.
105: Volgsjön-Gällivare, broar 1914-1915.
106: Volgsjön-Gällivare, bangårdar 1914-1915.
107: Hällnäs-Lycksele-Stensele 1915.
108: Sollefteå-Hoting, Mellansel-Råsele, Jörn-Arvidsjaur 1915.
109: Formo-Hoting, alternativ sträckning till Lövberga 1915.
110: Forsmo-Hoting, reviderat förslag 1917.
111: Tranås-Sävsjö, dubbelspår 1916.
112a: Tranås-Aneby och Sandsjö-Sävsjö, dubbelspår 1916.
112b: Ballingslöv-Hässleholm, dubbelspår 1917.
113: Stockholm, nya bangårdsanordningar (1914 års förslag) 1916.
 
71916 – 1929114: Mora, broförbindelse 1916.
115: Volgsjön-Stensele, bispår till Malgomasjön 1916.
116: Lindome-Anneberg 1916.
117-118: Kållered-Lindome, omläggning 1917.
119: Kungälv-Ytterby, 1917.
120: Limedsforsen-Särna, linjen Hormundsjön-Särna (Dalarnes ingenjörsbyrå) 1918.
121: Hultebo-Riddarhyttan 1918.
122: Kristinehamn-Töreboda 1919.
123: Hede-Lossen 1920.
124: Umeå-Holmsund 1920.
125-126: Järnvägsförbindelse med Norge, Bullarelinjen 1923.
127-128: Järnvägsförbindelse med Norge, Svinesundslinjen 1923.
129: Jörn-Arvidsjaur, Bastuträsk-Glommersträsk 1923.
130: Marstrandsbanan 1924.
131: Göteborg, bangårdsombyggnad, Partille, verkstadsanläggning 1925-1927.
132: Partille, resterande arbeten m.m.
133: Övertorne-Pajala 1926.
134: Sorsele-Avaviken-Arvidsjaur 1927.
135: Malung-Vansbro 1927.
136: Haparanda-Karl Johans stad, Haparanda-Seskarön, Haparanda-Tervakri 1929.