Serie Kostnadsberäkningar och utlåtanden för nya bandelar m.m. Statens järnvägar (SJ) med föregångare, Förvaltningsarkiven Om serien Se förteckning Grunddata ReferenskodSE/RA/420334/039/F/F 1 Länk till postenhttps://sok.riksarkivet.se/arkiv/8MMM2zzczUdtzlu1dCpL9A ArkivinstitutionRiksarkivet i Stockholm/Täby Visa detaljer Dölj detaljer Innehåll och historik Allmän anmärkningSerien i kapslar. Varje kapsel innehåller numrerade häften; numreringen motsvarar tidigare volymindelning. Kontroll Skapad2015-11-02 18:24:28 Senast ändrad2016-04-01 15:19:50 Serien i kapslar. Varje kapsel innehåller numrerade häften; numreringen motsvarar tidigare volymindelning. Volymer (7 st) ReferenskodTidAnmärkning 11853 – 18671. Göteborg-Vårgårda 1853.2. Skaraborgs län 1853.3. Skaraborgs län, öster om Billingen 1853.4. Skaraborgs län, förbi Skara 1854.5. Köping-Vendle-Sagån 1856.6. Vendle-Kambol 1856.7. Girista-Uppsala 1856.8. Uppsala-Gävle 1856.9. Västerås-Stockholm-Uppsala 1856.10. Uppsala-Stockholm 1856.11. Örebro-Södertälje 1856.12. Norrköping-Djula-Katrineholm 1856.13. Axamo-Falköping 1856.14. Södra, västra, östra, norra och nordvästra stambanorna, Askersund-Örebro, förlängning av Gävle-Dala järnväg till Dalälven, Järnvägsundersökningskommittén 1859.15. Göta kanal-Katrineholm 1859.16. Stockholm, sammanbindningsbanan 1863.17. Odensala-Gran och Märsta-Gran 1863.18-19: Kristinehamn-Karlstad-Arvika, lutningsförhållanden och kurvor 1865. 20-21: Kristinehamn-Nilsby-Arvika, lutningsförhållanden och kurvor 1865.22-23: Uppsala-Gävle över Tierp och Mehede 1867.24: Uppsala-Sala 1867.25: Sala-Storvik 1867.26-27: Uppsala-Storvik över Gysinge 1867.Läsesal 21867 – 188128a: Tureberg-Sevalla 1867.28b: Sala-Robertsholm 1867.28c: Hedemora-Korsnäs 1867.28d: Sala-Hedemora 1867.29: Jämförelsetabell: Uppsala-Dannemora-Gävle, Uppsala-Söderfors-Margretehill, Uppsala-Gysinge-Storvik, Sala-Storvik, Tureberg-Sevalla och Sevalla-Insjön 1867.30: Åmots bangård 1868.31: Norra stambanan 1869.32: Uppsala-Sala-Krylbo-Storvik 1870.33: Storvik-Torpshammar 1870.34: Torpshammar-Östersund, riksgränsen mot Norge 1870.35: Järpen-Bonäset 1870.36: Karlsborgs fästning-västra stambanan 1871.37: Norra stambanans fortsättning, alternativet Hybo-Nässkott 1873-1874.38: Håsjö-Sollefteå 1875.39: Nässkott-Bollsta 1876.40-41: Norra stambanans fortsättning, tvärbanan till Sollefteå 1876, 1881.Läsesal 31877 – 189742: Östersunds bangård 1878.43: Kilafors-Bergviken 1877, 1884.44: Kilafors-Söderhamn-Stugsundet 1881.45: Nässjö-Gideå och Forss-Björna 1883.46: Ljusdal-Hudiksvall.47: Gottne-Örnsköldsvik och Klingre- Örnsköldsvik 1885.48: Gideå kyrka-Nybergsjö och Björna-Trehörningsjö-Nordsjö 1885.49: Örnsköldsvik-norra stambanan 1888.50: Nybergsjö-Vännäs-Burträsk-Strykfors alternativt Nordsjö-Pengsjö-Hedlunda 1885.51: Vännäs-Umeå-Sandvik 1885.52: Stambanan genom övre Norrland till Skorped 1886.53: Indalsälven, brobyggnad 1886.54: Långsele-Vännäs 1887. 55: Stambanan genom övre Norrland, alternativet Vännäs-Boden 1889.56: Sundsvall-Vivsta varv 1891.57: Vännäs-Umeå, farleden i Umeälv 1892.58-59: Vännäs-Umeå 1893.60: Luleå, bibana till inre hamnen 1893.61: Boden-Forsbyn, stambana och landsväg 1896.62-63: Bohuslän 1896-1897.64: Krylbo-Örebro 1896.65: Gällivare-Riksgränsen 1897.Läsesal 41897 – 191066: Östersund-Lit 1897.67: Västra stambanan-Norrköping 1898.68: Bastuträsk-Skellefteå-Sävenäs 1900.69: Östvall-Rot 1900.70: Morjärv-Karungi, Luleå-Riksgränsen, Boden-Morjärv, landsväg Morjärv-Lappträsk 1902.71: Sveg-jämtländska tvärbanan 1904.72: Bastuträsk-Skellefteå-Kallholmen 1905.73: Åsele, alternativ sträckning för Inlandsbanan 1906.74: Bohusländska kusten-Nordvästra stambanan 1907.75: Bohusländska kusten-Nordvästra stambanan, sträckning Uddevalla-Bengtsfors-Lelången 1908.76: Nordvästra stambanan-Brintbodarne-Malung-Limedsforsen 1907.77: Brintbodarne-Malung-Limedsforsen-tvärbanan genom Jämtland 1907.78: Nordvästra stambanan-Brintbodarne-Malung-Limedsforsen, sträckningen Ryafäbodar-Särnasjön-Sveg-Enskäla 1908.79a-b: Tvärbanan genom Jämtland-Ströms vattudal (Ulriksfors) 1907.80-81: Ströms vattudal (Ulriksfors)-Ångermanälven (Volgsjön) 1907, 1910.Läsesal 51907 – 191682: Ångermanälven-Skellefte älv 1907.83: Skellefte älv-Luleå-Riksgränsen 1907.84: Brintbodarne-Malung-Limedsforsen-tvärbanan genom Jämtland 1907.85: Arbetsspår Porjusfallen-Gällivare 1909.86: Järna-Norrköping 1912.87: Göteborg-Alingsås, dubbelspår 1910.88: Alingsås-Olskroken, dubbelspår 1914.89: Lappträsk-Karungi-Haparanda, bibanor Haparanda-Karl Johans stad och Karungi-Matarengi 1911. 90: Karungi-Haparanda 1913.91: Sveg-Hede, tertiärbaneförslag 1911.92: Piteå-Älvsbyn med förgreningsspår till stambanan genom övre Norrland 1905. 93-96: Älvsbyn-Piteå med förbindelsespår till stambanan genom övre Norrland 1910-1911.97: Norrköping-Mjölby, ytterligare ett huvudspår 1912.98: Sveg-Brunfl 1912. 99: Sorsele-Jokkmokk, tvärbana norra stambanan-Inlandsbanan 1916.Läsesal 61914 – 1917100: Sorsele-Jokkmokk, olika alternativ 1917.101: Dagarn-Hultebo 1914. 102: Kapellskärsbanan med bibana 1914. 103: Inlandsbanans fortsättning Volgsjön-Gällivare och tvärbanor till norra stambanan, reviderat förslag 1914-1915.104: Volgsjön-Gällivare, huvudförslag 1914-1915.105: Volgsjön-Gällivare, broar 1914-1915.106: Volgsjön-Gällivare, bangårdar 1914-1915.107: Hällnäs-Lycksele-Stensele 1915. 108: Sollefteå-Hoting, Mellansel-Råsele, Jörn-Arvidsjaur 1915.109: Formo-Hoting, alternativ sträckning till Lövberga 1915.110: Forsmo-Hoting, reviderat förslag 1917.111: Tranås-Sävsjö, dubbelspår 1916.112a: Tranås-Aneby och Sandsjö-Sävsjö, dubbelspår 1916.112b: Ballingslöv-Hässleholm, dubbelspår 1917.113: Stockholm, nya bangårdsanordningar (1914 års förslag) 1916.Läsesal 71916 – 1929114: Mora, broförbindelse 1916.115: Volgsjön-Stensele, bispår till Malgomasjön 1916.116: Lindome-Anneberg 1916.117-118: Kållered-Lindome, omläggning 1917.119: Kungälv-Ytterby, 1917.120: Limedsforsen-Särna, linjen Hormundsjön-Särna (Dalarnes ingenjörsbyrå) 1918.121: Hultebo-Riddarhyttan 1918.122: Kristinehamn-Töreboda 1919.123: Hede-Lossen 1920.124: Umeå-Holmsund 1920.125-126: Järnvägsförbindelse med Norge, Bullarelinjen 1923.127-128: Järnvägsförbindelse med Norge, Svinesundslinjen 1923.129: Jörn-Arvidsjaur, Bastuträsk-Glommersträsk 1923.130: Marstrandsbanan 1924.131: Göteborg, bangårdsombyggnad, Partille, verkstadsanläggning 1925-1927.132: Partille, resterande arbeten m.m.133: Övertorne-Pajala 1926.134: Sorsele-Avaviken-Arvidsjaur 1927. 135: Malung-Vansbro 1927.136: Haparanda-Karl Johans stad, Haparanda-Seskarön, Haparanda-Tervakri 1929.Läsesal