bild
Serie

Kostnadsberäkningar och utlåtanden för nya bandelar m.m.

Statens järnvägar (SJ) med föregångare, Förvaltningsarkiven

Serien i kapslar.
Varje kapsel innehåller numrerade häften; numreringen motsvarar tidigare volymindelning.

 Volymer (7 st)

ReferenskodTidAnmärkning 
11853 – 18671. Göteborg-Vårgårda 1853.
2. Skaraborgs län 1853.
3. Skaraborgs län, öster om Billingen 1853.
4. Skaraborgs län, förbi Skara 1854.
5. Köping-Vendle-Sagån 1856.
6. Vendle-Kambol 1856.
7. Girista-Uppsala 1856.
8. Uppsala-Gävle 1856.
9. Västerås-Stockholm-Uppsala 1856.
10. Uppsala-Stockholm 1856.
11. Örebro-Södertälje 1856.
12. Norrköping-Djula-Katrineholm 1856.
13. Axamo-Falköping 1856.
14. Södra, västra, östra, norra och nordvästra stambanorna, Askersund-Örebro, förlängning av Gävle-Dala järnväg till Dalälven, Järnvägsundersökningskommittén 1859.
15. Göta kanal-Katrineholm 1859.
16. Stockholm, sammanbindningsbanan 1863.
17. Odensala-Gran och Märsta-Gran 1863.
18-19: Kristinehamn-Karlstad-Arvika, lutningsförhållanden och kurvor 1865.
20-21: Kristinehamn-Nilsby-Arvika, lutningsförhållanden och kurvor 1865.
22-23: Uppsala-Gävle över Tierp och Mehede 1867.
24: Uppsala-Sala 1867.
25: Sala-Storvik 1867.
26-27: Uppsala-Storvik över Gysinge 1867.
 
21867 – 188128a: Tureberg-Sevalla 1867.
28b: Sala-Robertsholm 1867.
28c: Hedemora-Korsnäs 1867.
28d: Sala-Hedemora 1867.
29: Jämförelsetabell: Uppsala-Dannemora-Gävle, Uppsala-Söderfors-Margretehill, Uppsala-Gysinge-Storvik, Sala-Storvik, Tureberg-Sevalla och Sevalla-Insjön 1867.
30: Åmots bangård 1868.
31: Norra stambanan 1869.
32: Uppsala-Sala-Krylbo-Storvik 1870.
33: Storvik-Torpshammar 1870.
34: Torpshammar-Östersund, riksgränsen mot Norge 1870.
35: Järpen-Bonäset 1870.
36: Karlsborgs fästning-västra stambanan 1871.
37: Norra stambanans fortsättning, alternativet Hybo-Nässkott 1873-1874.
38: Håsjö-Sollefteå 1875.
39: Nässkott-Bollsta 1876.
40-41: Norra stambanans fortsättning, tvärbanan till Sollefteå 1876, 1881.
 
31877 – 189742: Östersunds bangård 1878.
43: Kilafors-Bergviken 1877, 1884.
44: Kilafors-Söderhamn-Stugsundet 1881.
45: Nässjö-Gideå och Forss-Björna 1883.
46: Ljusdal-Hudiksvall.
47: Gottne-Örnsköldsvik och Klingre- Örnsköldsvik 1885.
48: Gideå kyrka-Nybergsjö och Björna-Trehörningsjö-Nordsjö 1885.
49: Örnsköldsvik-norra stambanan 1888.
50: Nybergsjö-Vännäs-Burträsk-Strykfors alternativt Nordsjö-Pengsjö-Hedlunda 1885.
51: Vännäs-Umeå-Sandvik 1885.
52: Stambanan genom övre Norrland till Skorped 1886.
53: Indalsälven, brobyggnad 1886.
54: Långsele-Vännäs 1887.
55: Stambanan genom övre Norrland, alternativet Vännäs-Boden 1889.
56: Sundsvall-Vivsta varv 1891.
57: Vännäs-Umeå, farleden i Umeälv 1892.
58-59: Vännäs-Umeå 1893.
60: Luleå, bibana till inre hamnen 1893.
61: Boden-Forsbyn, stambana och landsväg 1896.
62-63: Bohuslän 1896-1897.
64: Krylbo-Örebro 1896.
65: Gällivare-Riksgränsen 1897.
 
41897 – 191066: Östersund-Lit 1897.
67: Västra stambanan-Norrköping 1898.
68: Bastuträsk-Skellefteå-Sävenäs 1900.
69: Östvall-Rot 1900.
70: Morjärv-Karungi, Luleå-Riksgränsen, Boden-Morjärv, landsväg Morjärv-Lappträsk 1902.
71: Sveg-jämtländska tvärbanan 1904.
72: Bastuträsk-Skellefteå-Kallholmen 1905.
73: Åsele, alternativ sträckning för Inlandsbanan 1906.
74: Bohusländska kusten-Nordvästra stambanan 1907.
75: Bohusländska kusten-Nordvästra stambanan, sträckning Uddevalla-Bengtsfors-Lelången 1908.
76: Nordvästra stambanan-Brintbodarne-Malung-Limedsforsen 1907.
77: Brintbodarne-Malung-Limedsforsen-tvärbanan genom Jämtland 1907.
78: Nordvästra stambanan-Brintbodarne-Malung-Limedsforsen, sträckningen Ryafäbodar-Särnasjön-Sveg-Enskäla 1908.
79a-b: Tvärbanan genom Jämtland-Ströms vattudal (Ulriksfors) 1907.
80-81: Ströms vattudal (Ulriksfors)-Ångermanälven (Volgsjön) 1907, 1910.
 
51907 – 191682: Ångermanälven-Skellefte älv 1907.
83: Skellefte älv-Luleå-Riksgränsen 1907.
84: Brintbodarne-Malung-Limedsforsen-tvärbanan genom Jämtland 1907.
85: Arbetsspår Porjusfallen-Gällivare 1909.
86: Järna-Norrköping 1912.
87: Göteborg-Alingsås, dubbelspår 1910.
88: Alingsås-Olskroken, dubbelspår 1914.
89: Lappträsk-Karungi-Haparanda, bibanor Haparanda-Karl Johans stad och Karungi-Matarengi 1911.
90: Karungi-Haparanda 1913.
91: Sveg-Hede, tertiärbaneförslag 1911.
92: Piteå-Älvsbyn med förgreningsspår till stambanan genom övre Norrland 1905.
93-96: Älvsbyn-Piteå med förbindelsespår till stambanan genom övre Norrland 1910-1911.
97: Norrköping-Mjölby, ytterligare ett huvudspår 1912.
98: Sveg-Brunfl 1912.
99: Sorsele-Jokkmokk, tvärbana norra stambanan-Inlandsbanan 1916.
 
61914 – 1917100: Sorsele-Jokkmokk, olika alternativ 1917.
101: Dagarn-Hultebo 1914.
102: Kapellskärsbanan med bibana 1914.
103: Inlandsbanans fortsättning Volgsjön-Gällivare och tvärbanor till norra stambanan, reviderat förslag 1914-1915.
104: Volgsjön-Gällivare, huvudförslag 1914-1915.
105: Volgsjön-Gällivare, broar 1914-1915.
106: Volgsjön-Gällivare, bangårdar 1914-1915.
107: Hällnäs-Lycksele-Stensele 1915.
108: Sollefteå-Hoting, Mellansel-Råsele, Jörn-Arvidsjaur 1915.
109: Formo-Hoting, alternativ sträckning till Lövberga 1915.
110: Forsmo-Hoting, reviderat förslag 1917.
111: Tranås-Sävsjö, dubbelspår 1916.
112a: Tranås-Aneby och Sandsjö-Sävsjö, dubbelspår 1916.
112b: Ballingslöv-Hässleholm, dubbelspår 1917.
113: Stockholm, nya bangårdsanordningar (1914 års förslag) 1916.
 
71916 – 1929114: Mora, broförbindelse 1916.
115: Volgsjön-Stensele, bispår till Malgomasjön 1916.
116: Lindome-Anneberg 1916.
117-118: Kållered-Lindome, omläggning 1917.
119: Kungälv-Ytterby, 1917.
120: Limedsforsen-Särna, linjen Hormundsjön-Särna (Dalarnes ingenjörsbyrå) 1918.
121: Hultebo-Riddarhyttan 1918.
122: Kristinehamn-Töreboda 1919.
123: Hede-Lossen 1920.
124: Umeå-Holmsund 1920.
125-126: Järnvägsförbindelse med Norge, Bullarelinjen 1923.
127-128: Järnvägsförbindelse med Norge, Svinesundslinjen 1923.
129: Jörn-Arvidsjaur, Bastuträsk-Glommersträsk 1923.
130: Marstrandsbanan 1924.
131: Göteborg, bangårdsombyggnad, Partille, verkstadsanläggning 1925-1927.
132: Partille, resterande arbeten m.m.
133: Övertorne-Pajala 1926.
134: Sorsele-Avaviken-Arvidsjaur 1927.
135: Malung-Vansbro 1927.
136: Haparanda-Karl Johans stad, Haparanda-Seskarön, Haparanda-Tervakri 1929.