HT 1989: Marknads- och näringsgeografi, 10 poäng KG 060. Kulturgeografi, 20 poäng - KG 420 - samhällsgeografisk inriktning 3; KG 410 - ekonomisk-geografisk inriktning 5. Samhällsgeografi 1, 20 poäng - KG 020 - fristående kurs; XÖ 550 - fördjupningsalternativ 1 lokal och regional planering på förvaltningslinjens 5:e termin. Läsår 1989/90: Fortsättningskurs i samhällskunskap, 20 poäng. Företag och samhälle, 2 poäng E 101 K. VT 1990: Affärskultur och internationella kontakter, 5 poäng XH 9200. Branschstruktur, 5 poäng XH 2300. Ekonomisk geografi 2, 10 poäng, alternativt Västeuropa - särskilt EG, KG 1210. Ekonomisk geografi 3, 10 poäng, alternativt Västeuropa - särskilt EG, KG 1210. Etabliseringsstrategier, 5 poäng XH 410. Geografi, 20 poäng GE 010. Geografi, 40 poäng GE 310. Internationell ekonomisk geografi I, 5 poäng XI 110. Internationell ekonomisk geografi II, 3 poäng, XI 230. Internationell ekonomisk geografi III - Marknads- och omvärldsanalys - Västeuropa, 5 poäng XI 610. Kompletteringsfortbildning för högstafielärare, SO-undervisning med inriktning mot geografi, 10 poäng. Marknadsgeografi och affärskultur - NIC-länder, 10 poäng KGOKO. Regional ekonomisk geografi, 5 poäng Afrika GE 250. Samhällsgeografi 2, 20 poäng KG 220 - fristående kurs; XÖ 670 - fördjupningsalternativ lokal och regional planering på förvaltningslinjens 6:e termin. Trafikplanering och persontransporter, 5 poäng, fortsättningskurs. Trade and Business in Western Europe, AI 600. Transportekonomi - ekonomisk geografi, Sjöbefälsskolan.