Filnamn |
Schema/Posttyp |
Innehåll och tidpunkt |
Populationsbeskrivning |
Uppgifternas ursprung |
Sekretessgrad hos myndigheten |
Behandling av personuppgifter |
Filtyp |
Storlek (bytes) |
Tecken- uppsätt- ning |
Post- längd (bytes) |
Separa- tions- tecken |
Post- sluts- markör |
Antal poster |
Kommentar |
A002.ELEM.A66.R.kon00 |
Element_66_75 |
I olyckor ingående trafikelement. 1966 |
Inblandade element i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
1465824 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
30538 |
Konverterad fil |
A002.OLYCK.A66.R.kon00 |
Olycka |
Till polisen rapporterade olyckor 1966 |
Olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
778080 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
16210 |
Konverterad fil |
A002.PERS.A66.R.kon00 |
Person |
Personer knutna till olyckan. Enbart om person förekommit eller skadats svårt. 1966 |
Inblandade personer i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Ja |
Fast fält- och post- längd |
1091664 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
22743 |
Konverterad fil |
A002.ELEM.A68.R.kon00 |
Element_66_75 |
I olyckor ingående trafikelement. 1968 |
Inblandade element i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
1503744 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
31328 |
Konverterad fil |
A002.OLYCK.A68.R.kon00 |
Olycka |
Till polisen rapporterade olyckor 1968 |
Olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
807216 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
16817 |
Konverterad fil |
A002.PERS.A68.R.kon00 |
Person |
Personer knutna till olyckan. Enbart om person förekommit eller skadats svårt. 1968 |
Inblandade personer i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Ja |
Fast fält- och post- längd |
1165920 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
24290 |
Konverterad fil |
A002.ELEM.A69.R.kon00 |
Element_66_75 |
I olyckor ingående trafikelement. 1969 |
Inblandade element i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
1545744 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
32203 |
Konverterad fil |
A002.OLYCK.A69.R.kon00 |
Olycka |
Till polisen rapporterade olyckor 1969 |
Olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
832176 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
17337 |
Konverterad fil |
A002.PERS.A69.R.kon00 |
Person |
Personer knutna till olyckan. Enbart om person förekommit eller skadats svårt. 1969 |
Inblandade personer i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Ja |
Fast fält- och post- längd |
1174752 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
24474 |
Konverterad fil |
A002.ELEM.A70.R.kon00 |
Element_66_75 |
I olyckor ingående trafikelement. 1970 |
Inblandade element i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
1485408 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
30946 |
Konverterad fil |
A002.OLYCK.A70.R.kon00 |
Olycka |
Till polisen rapporterade olyckor 1970 |
Olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
798528 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
16636 |
Konverterad fil |
A002.PERS.A70.R.kon00 |
Person |
Personer knutna till olyckan. Enbart om person förekommit eller skadats svårt. 1970 |
Inblandade personer i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Ja |
Fast fält- och post- längd |
1129776 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
23537 |
Konverterad fil |
A002.ELEM.A71.R.kon00 |
Element_66_75 |
I olyckor ingående trafikelement. 1971 |
Inblandade element i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
1443984 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
30083 |
Konverterad fil |
A002.OLYCK.A71.R.kon00 |
Olycka |
Till polisen rapporterade olyckor 1971 |
Olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
788256 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
16422 |
Konverterad fil |
A002.PERS.A71.R.kon00 |
Person |
Personer knutna till olyckan. Enbart om person förekommit eller skadats svårt. 1971 |
Inblandade personer i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Ja |
Fast fält- och post- längd |
1108080 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
23085 |
Konverterad fil |
A002.ELEM.A72.R.kon00 |
Element_66_75 |
I olyckor ingående trafikelement. 1972 |
Inblandade element i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
1399440 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
29155 |
Konverterad fil |
A002.OLYCK.A72.R.kon00 |
Olycka |
Till polisen rapporterade olyckor 1972 |
Olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
768624 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
16013 |
Konverterad fil |
A002.PERS.A72.R.kon00 |
Person |
Personer knutna till olyckan. Enbart om person förekommit eller skadats svårt. 1972 |
Inblandade personer i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Ja |
Fast fält- och post- längd |
1077600 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
22450 |
Konverterad fil |
A002.ELEM.A73.R.kon00 |
Element_66_75 |
I olyckor ingående trafikelement. 1973 |
Inblandade element i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
1477968 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
30791 |
Konverterad fil |
A002.OLYCK.A73.R.kon00 |
Olycka |
Till polisen rapporterade olyckor 1973 |
Olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
811296 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
16902 |
Konverterad fil |
A002.PERS.A73.R.kon00 |
Person |
Personer knutna till olyckan. Enbart om person förekommit eller skadats svårt. 1973 |
Inblandade personer i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Ja |
Fast fält- och post- längd |
1138944 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
23728 |
Konverterad fil |
A002.ELEM.A74.R.kon00 |
Element_66_75 |
I olyckor ingående trafikelement. 1974 |
Inblandade element i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
1390560 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
28970 |
Konverterad fil |
A002.OLYCK.A74.R.kon00 |
Olycka |
Till polisen rapporterade olyckor 1974 |
Olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
770064 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
16043 |
Konverterad fil |
A002.PERS.A74.R.kon00 |
Person |
Personer knutna till olyckan. Enbart om person förekommit eller skadats svårt. 1974 |
Inblandade personer i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Ja |
Fast fält- och post- längd |
1060752 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
22099 |
Konverterad fil |
A002.ELEM.A75.R.kon00 |
Element_66_75 |
I olyckor ingående trafikelement. 1975 |
Inblandade element i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
1389072 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
28939 |
Konverterad fil |
A002.OLYCK.A75.R.kon00 |
Olycka |
Till polisen rapporterade olyckor 1975 |
Olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
770256 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
16047 |
Konverterad fil |
A002.PERS.A75.R.kon00 |
Person |
Personer knutna till olyckan. Enbart om person förekommit eller skadats svårt. 1975 |
Inblandade personer i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Ja |
Fast fält- och post- längd |
1055088 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
21981 |
Konverterad fil |
A002.ELEM.A76.R.kon00 |
Element_76_82 |
I olyckor ingående trafikelement. 1976 |
Inblandade element i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
1486752 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
30974 |
Konverterad fil |
A002.OLYCK.A76.R.kon00 |
Olycka |
Till polisen rapporterade olyckor 1976 |
Olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
818112 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
17044 |
Konverterad fil |
A002.PERS.A76.R.kon00 |
Person |
Personer knutna till olyckan. Enbart om person förekommit eller skadats svårt. 1976 |
Inblandade personer i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Ja |
Fast fält- och post- längd |
1104528 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
23011 |
Konverterad fil |
A002.ELEM.A77.R.kon00 |
Element_76_82 |
I olyckor ingående trafikelement. 1977 |
Inblandade element i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
1426176 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
29712 |
Konverterad fil |
A002.OLYCK.A77.R.kon00 |
Olycka |
Till polisen rapporterade olyckor 1977 |
Olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
778992 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
16229 |
Konverterad fil |
A002.PERS.A77.R.kon00 |
Person |
Personer knutna till olyckan. Enbart om person förekommit eller skadats svårt. 1977 |
Inblandade personer i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Ja |
Fast fält- och post- längd |
1053456 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
21947 |
Konverterad fil |
A002.ELEM.A78.R.kon00 |
Element_76_82 |
I olyckor ingående trafikelement. 1978 |
Inblandade element i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
1399680 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
29160 |
Konverterad fil |
A002.OLYCK.A78.R.kon00 |
Olycka |
Till polisen rapporterade olyckor 1978 |
Olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
769344 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
16028 |
Konverterad fil |
A002.PERS.A78.R.kon00 |
Person |
Personer knutna till olyckan. Enbart om person förekommit eller skadats svårt. 1978 |
Inblandade personer i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Ja |
Fast fält- och post- längd |
1037136 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
21607 |
Konverterad fil |
A002.ELEM.A79.R.kon00 |
Element_76_82 |
I olyckor ingående trafikelement. 1979 |
Inblandade element i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
1356192 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
28254 |
Konverterad fil |
A002.OLYCK.A79.R.kon00 |
Olycka |
Till polisen rapporterade olyckor 1979 |
Olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
740352 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
15424 |
Konverterad fil |
A002.PERS.A79.R.kon00 |
Person |
Personer knutna till olyckan. Enbart om person förekommit eller skadats svårt. 1979 |
Inblandade personer i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Ja |
Fast fält- och post- längd |
982944 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
20478 |
Konverterad fil |
A002.ELEM.A80.R.kon00 |
Element_76_82 |
I olyckor ingående trafikelement. 1980 |
Inblandade element i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
1319808 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
27496 |
Konverterad fil |
A002.OLYCK.A80.R.kon00 |
Olycka |
Till polisen rapporterade olyckor 1980 |
Olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
731088 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
15231 |
Konverterad fil |
A002.PERS.A80.R.kon00 |
Person |
Personer knutna till olyckan. Enbart om person förekommit eller skadats svårt. 1980 |
Inblandade personer i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Ja |
Fast fält- och post- längd |
964512 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
20094 |
Konverterad fil |
A002.ELEM.A81.R.kon00 |
Element_76_82 |
I olyckor ingående trafikelement. 1981 |
Inblandade element i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
1290912 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
26894 |
Konverterad fil |
A002.OLYCK.A81.R.kon00 |
Olycka |
Till polisen rapporterade olyckor 1981 |
Olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
710448 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
14801 |
Konverterad fil |
A002.PERS.A81.R.kon00 |
Person |
Personer knutna till olyckan. Enbart om person förekommit eller skadats svårt. 1981 |
Inblandade personer i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Ja |
Fast fält- och post- längd |
928224 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
19338 |
Konverterad fil |
A002.ELEM.A82.R.kon00 |
Element_76_82 |
I olyckor ingående trafikelement. 1982 |
Inblandade element i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
1332528 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
27761 |
Konverterad fil |
A002.OLYCK.A82.R.kon00 |
Olycka |
Till polisen rapporterade olyckor 1982 |
Olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
733824 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
15288 |
Konverterad fil |
A002.PERS.A82.R.kon00 |
Person |
Personer knutna till olyckan. Enbart om person förekommit eller skadats svårt. 1982 |
Inblandade personer i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Ja |
Fast fält- och post- längd |
961680 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
20035 |
Konverterad fil |
A002.ELEM.A83.R.kon00 |
Element_83_84 |
I olyckor ingående trafikelement. 1983 |
Inblandade element i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
1368912 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
28519 |
Konverterad fil |
A002.OLYCK.A83.R.kon00 |
Olycka |
Till polisen rapporterade olyckor 1983 |
Olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
760704 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
15848 |
Konverterad fil |
A002.PERS.A83.R.kon00 |
Person |
Personer knutna till olyckan. Enbart om person förekommit eller skadats svårt. 1983 |
Inblandade personer i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Ja |
Fast fält- och post- längd |
987936 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
20582 |
Konverterad fil |
A002.ELEM.A84.R.kon00 |
Element_83_84 |
I olyckor ingående trafikelement. 1984 |
Inblandade element i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
1451472 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
30239 |
Konverterad fil |
A002.OLYCK.A84.R.kon00 |
Olycka |
Till polisen rapporterade olyckor 1984 |
Olyckor |
SCB |
Sekretess |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
793488 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
16531 |
Konverterad fil |
A002.PERS.A84.R.kon00 |
Person |
Personer knutna till olyckan. Enbart om person förekommit eller skadats svårt. 1984 |
Inblandade personer i olyckor |
SCB |
Sekretess |
Ja |
Fast fält- och post- längd |
1028928 |
ISO-8859-1 |
46 |
|
CR+LF |
21436 |
Konverterad fil |
Elementtyp_koder.txt |
Elementtyp_koder |
Koder och översättningar |
Trafikelement |
SCB |
Nej |
Nej |
Fast fält- och post- längd |
1708 |
ISO-8859-1 |
59 |
|
CR+LF |
28 |
Filen framställd av Riksarkivet |
Schema/Posttyp |
Fältnamn |
Fält- nivå |
Datatyp |
Start |
Slut |
Längd |
Fältbeskrivning |
Primär- nyckel |
Främmande nyckel |
Kommentar |
Olycka
|
POSTTYP |
1 |
string |
1 |
1 |
1 |
Posttyp. =1 |
|
|
|
|
AAR |
1 |
string |
2 |
2 |
1 |
År. 6= 1966, 8=1968 osv |
|
|
|
|
DNR |
1 |
string |
3 |
6 |
4 |
Polisens diarienummer |
|
|
|
|
LAEN |
1 |
string |
7 |
8 |
2 |
Län |
|
|
|
|
KOMMUN |
1 |
string |
9 |
10 |
2 |
Kommun |
|
|
|
|
TRAFIKELEMENT_NR |
1 |
string |
11 |
12 |
2 |
Trafikelement nummer (blank) |
|
|
|
|
VECKODAG |
1 |
string |
13 |
13 |
1 |
Veckodag. 1-7. Troligen 1=måndag, 2=tisdag osv. |
|
|
|
|
DATUM_M |
1 |
date |
14 |
15 |
2 |
Månad |
|
|
|
|
DATUM_D |
1 |
date |
16 |
17 |
2 |
Dag |
|
|
|
|
KLOCKAN |
1 |
string |
18 |
19 |
2 |
Klockan. Anges 00-23. --= okänt klockslag. |
|
|
|
|
V1_NR |
1 |
string |
20 |
23 |
4 |
Väg 1: Vägnummer |
|
|
|
|
V1_TYP |
1 |
string |
24 |
24 |
1 |
Väg 1: 1=motorväg/motortrafikled, 2=annan allmän väg: huvudled, 3=annan allmän väg, ej huvudled, 4=enskild väg, 5=gata, 6=övrig väg, torg etc. |
|
|
|
|
V1_UNDERLAG |
1 |
string |
25 |
25 |
1 |
Väg 1: 1=grusväg, 2=asfalt, oljegrus, 3=betongväg, 4=gatsten, 5=övrig eller okänd väg. |
|
|
|
|
V1_HAST |
1 |
integer |
26 |
27 |
2 |
Väg 1: lokal hastighetsbegränsning. Anges som 50, 70 90 km/timmen osv. 11=110km/timmen. |
|
|
|
|
V2_NR |
1 |
string |
28 |
31 |
4 |
Väg 2: Vägnummer |
|
|
Har olyckan skett i en väg- eller gatukorsning skall markering göras för båda vägarna |
|
V2_TYP |
1 |
string |
32 |
32 |
1 |
Väg 2: 1=motorväg/motortrafikled, 2=annan allmän väg: huvudled, 3=annan allmän väg, ej huvudled, 4=enskild väg, 5=gata, 6=övrig väg, torg etc. |
|
|
|
|
V2_UNDERLAG |
1 |
string |
33 |
33 |
1 |
Väg 2: 1=grusväg, 2=asfalt, oljegrus, 3=betongväg, 4=gatsten, 5=övrig eller okänd väg. |
|
|
|
|
V2_HAST |
1 |
integer |
34 |
35 |
2 |
Väg 2: lokal hastighetsbegränsning. Anges som 50, 70 90 km/timmen osv. 11=110km/timmen. |
|
|
|
|
TAETTBEGYGGT |
1 |
string |
36 |
36 |
1 |
Tättbebyggt område.1=tättbebyggt område, 2= ej tättbebyggt område. |
|
|
Begreppet Tättebyggt förklaras i dokumentationen. |
|
LJUS |
1 |
string |
37 |
37 |
1 |
Ljusförhållanden. 1=dagsljus, 2=mörker, 3=kan ej anges. |
|
|
|
|
VAEGFOERHAALANDEN |
1 |
string |
38 |
38 |
1 |
Vägförhållanden.1=våt vägbana, barmark, 2=torr vägbana, barmark, 3=is eller snö på vägbanan, 4=kan ej anges. |
|
|
|
|
FOELJD |
1 |
string |
39 |
39 |
1 |
Svåraste följd av olyckan. 1=dödsfall, 2=svår personskada, 3=lindrig personskada. |
|
|
|
|
OLYCKSTYP |
1 |
string |
40 |
46 |
7 |
Olyckstyp. |
|
|
Anger olyckans hela förlopp. De sista två positionerna anger vilka trafikelement (bil, mc, gående osv) som varit delaktiga i olyckan. Är det fler än två trafikelement inblandade så anges de två mest primära. Utförlig information för hur koderna ska tolkas finns i dokumentet olyckstyper.pdf |
Element_66_75
|
POSTTYP |
1 |
string |
1 |
1 |
1 |
Posttyp. =2 |
|
|
Trafikelement är bil, moped, annat fordon eller t.ex. gående som är del av olyckan. Det är alltså inte bara bil. |
|
AAR |
1 |
string |
2 |
2 |
1 |
År. 6= 1966, 8=1968 osv |
|
|
|
|
DNR |
1 |
string |
3 |
6 |
4 |
Polisens diarienummer |
|
|
|
|
LAEN |
1 |
string |
7 |
8 |
2 |
Län |
|
|
|
|
DISTRIKT |
1 |
string |
9 |
10 |
2 |
Distrikt |
|
|
|
|
TRAFIKELEMENT_NR |
1 |
string |
11 |
12 |
2 |
Trafikelement nummer |
|
|
|
|
VECKODAG |
1 |
string |
13 |
13 |
1 |
Veckodag. (Blank) |
|
|
|
|
DATUM_M |
1 |
date |
14 |
15 |
2 |
Månad |
|
|
|
|
DATUM_D |
1 |
date |
16 |
17 |
2 |
Dag |
|
|
|
|
ELEMENTTYP |
1 |
string |
18 |
19 |
2 |
Elementtyp. |
|
Elementtyp_koder.KOD |
Riksarkivet har gjort översättningstabellen. |
|
ANTAL_SLAEP |
1 |
string |
20 |
20 |
1 |
Antal släpfordon. Finns även blanka och -. Kanske ska räkna som noll. |
|
|
|
|
YRKESTRAFIK |
1 |
string |
21 |
21 |
1 |
Yrkesmässig trafik. 0=ej yrkesmässig trafik, 1=yrkesmässig trafik. Finns även blanka och -. Kanske ska räkna som noll. |
|
|
|
|
UTL_FORDON |
1 |
string |
22 |
22 |
1 |
Utländskt fordon. 1=Danmark, 2=Norge, 3=Finland, 4=övriga länder med högertrafik, 5=övriga länder med vänstertrafik, 0=okänd nationalitet. |
|
|
|
|
KOEN |
1 |
string |
23 |
23 |
1 |
Kön. 1=man, 2=kvinna, - = okänt kön. |
|
|
|
|
AALDER |
1 |
string |
24 |
25 |
2 |
Ålder. |
|
|
|
|
KOERKORT_AAR |
1 |
date |
26 |
27 |
2 |
Körkort utfärdat år |
|
|
|
|
TRAFIKKORT_AAR |
1 |
date |
28 |
29 |
2 |
Trafikkort utfärdat år |
|
|
Trafikkort var ett bevis som gav innehavaren rätt att framföra fordon i yrkestrafik. |
|
BLODPROV |
1 |
string |
30 |
30 |
1 |
Blodprov. Blank?, 0=Blodprov ej taget, ej misstänkt alkoholpåverkan, 1=blodprov taget, 2=Blodprov ej taget, misstänkt alkoholpåverkan |
|
|
|
|
FILLER |
1 |
string |
31 |
46 |
16 |
Blankt. |
|
|
|
Person
|
POSTTYP |
1 |
string |
1 |
1 |
1 |
Posttyp. =3 |
|
|
|
|
AAR |
1 |
string |
2 |
2 |
1 |
År. 6= 1966, 8=1968 osv |
|
|
|
|
DNR |
1 |
string |
3 |
6 |
4 |
Polisens diarienummer |
|
|
|
|
LAEN |
1 |
string |
7 |
8 |
2 |
Län |
|
|
|
|
DISTRIKT |
1 |
string |
9 |
10 |
2 |
Distrikt (/Kommun anges det från och med 1981). |
|
|
|
|
TRAFIKELEMENT_NR |
1 |
string |
11 |
12 |
2 |
Trafikelement nummer |
|
|
|
|
VECKODAG |
1 |
string |
13 |
13 |
1 |
Veckodag. (Blank) |
|
|
|
|
DATUM_M |
1 |
date |
14 |
15 |
2 |
Månad |
|
|
|
|
DATUM_D |
1 |
date |
16 |
17 |
2 |
Dag |
|
|
|
|
KOEN |
1 |
string |
18 |
18 |
1 |
Kön. 1=man, 2=kvinna, - = okänt kön. |
|
|
|
|
AALDER |
1 |
string |
19 |
20 |
2 |
Ålder. |
|
|
|
|
FOERARE_ETC |
1 |
string |
21 |
21 |
1 |
Form av inblandning i olyckan. Förare etc. Detta är med 99% sannolikhet: 1=förare, 2=passagerare, 3=gående, 4=övrig. |
|
|
|
|
DOED_ETC |
1 |
string |
22 |
22 |
1 |
Följd av olyckan. Dödad etc. Det borde vara dessa koder: 1=dödsfall, 2=svår personskada, 3=lindrig personskada. |
|
|
|
|
PERSONNR |
1 |
string |
23 |
32 |
10 |
Personnummer för dödad eller svårt skadad. De som har markeringen 3 i fältet DOED, troligen lindrigt skadad, har inte sitt personnummer registrerat. |
|
|
|
|
FILLER |
1 |
string |
33 |
46 |
14 |
Blankt. |
|
|
|
Elementtyp_koder
|
KOD |
1 |
string |
1 |
2 |
2 |
Kod |
|
|
|
|
KODOEVERSAETTNING |
1 |
string |
3 |
59 |
57 |
Kodöversätting |
|
|
|
Element_76_82
|
POSTTYP |
1 |
string |
1 |
1 |
1 |
Posttyp. =2 |
|
|
Trafikelement är bil, moped, annat fordon eller t.ex. gående som är del av olyckan. Det är alltså inte bara bil. |
|
AAR |
1 |
string |
2 |
2 |
1 |
År. 6= 1966, 8=1968 osv |
|
|
|
|
DNR |
1 |
string |
3 |
6 |
4 |
Polisens diarienummer |
|
|
|
|
LAEN |
1 |
string |
7 |
8 |
2 |
Län |
|
|
|
|
DISTRIKT |
1 |
string |
9 |
10 |
2 |
Distrikt |
|
|
|
|
TRAFIKELEMENT_NR |
1 |
string |
11 |
12 |
2 |
Trafikelement nummer |
|
|
|
|
VECKODAG |
1 |
string |
13 |
13 |
1 |
Veckodag. (Blank) |
|
|
|
|
DATUM_M |
1 |
date |
14 |
15 |
2 |
Månad |
|
|
|
|
DATUM_D |
1 |
date |
16 |
17 |
2 |
Dag |
|
|
|
|
ELEMENTTYP |
1 |
string |
18 |
19 |
2 |
Elementtyp. |
|
Elementtyp_koder.KOD |
Riksarkivet har gjort översättningstabellen. |
|
ANTAL_SLAEP |
1 |
string |
20 |
20 |
1 |
Antal släpfordon. Finns även blanka och -. Kanske ska räkna som noll. |
|
|
|
|
YRKESTRAFIK |
1 |
string |
21 |
21 |
1 |
Yrkesmässig trafik. 0=ej yrkesmässig trafik, 1=yrkesmässig trafik. Finns även blanka och -. Kanske ska räkna som noll. |
|
|
|
|
UTL_FORDON |
1 |
string |
22 |
22 |
1 |
Utländskt fordon. 1=Danmark, 2=Norge, 3=Finland, 4=övriga länder med högertrafik, 5=övriga länder med vänstertrafik, 0=okänd nationalitet. |
|
|
Koden 6 ska också vara okänd nationalitet. |
|
KOEN |
1 |
string |
23 |
23 |
1 |
Kön. 1=man, 2=kvinna, - = okänt kön. |
|
|
|
|
AALDER |
1 |
string |
24 |
25 |
2 |
Ålder. |
|
|
|
|
KOERKORT |
1 |
date |
26 |
27 |
2 |
Körkort utfärdat. 99=körkort utfärdat, 00=körkort ej utfärdat |
|
|
I vägtrafikolyckor med personskada, som kommit till polisens kännedom, inblandade förare till körkortspliktiga fordon (dock ej traktorkörkort). Avser trafikelementtyperna 01-09 och 11-26 samt 28 |
|
TRAFIKKORT_AAR |
1 |
date |
28 |
29 |
2 |
Trafikkort utfärdat. 99=trafikkort utfärdat, 00=trafikkort ej utfärdat |
|
|
Trafikkort var ett bevis som gav innehavaren rätt att framföra fordon i yrkestrafik. |
|
BLODPROV |
1 |
string |
30 |
30 |
1 |
Blodprov. 0=Blodprov ej taget, ej misstänkt alkoholpåverkan, 1=blodprov taget, 2=Blodprov ej taget, misstänkt alkoholpåverkan |
|
|
|
|
FILLER |
1 |
string |
31 |
46 |
16 |
Blankt. |
|
|
|
Element_83_84
|
POSTTYP |
1 |
string |
1 |
1 |
1 |
Posttyp. =2 |
|
|
Trafikelement är bil, moped, annat fordon eller t.ex. gående som är del av olyckan. Det är alltså inte bara bil. |
|
AAR |
1 |
string |
2 |
2 |
1 |
År. 6= 1966, 8=1968 osv |
|
|
|
|
DNR |
1 |
string |
3 |
6 |
4 |
Polisens diarienummer |
|
|
|
|
LAEN |
1 |
string |
7 |
8 |
2 |
Län |
|
|
|
|
KOMMUN |
1 |
string |
9 |
10 |
2 |
Kommun (från 1982, tidigare distrikt) |
|
|
|
|
TRAFIKELEMENT_NR |
1 |
string |
11 |
12 |
2 |
Trafikelement nummer |
|
|
|
|
VECKODAG |
1 |
string |
13 |
13 |
1 |
Veckodag. (Blank) |
|
|
|
|
DATUM_M |
1 |
date |
14 |
15 |
2 |
Månad |
|
|
|
|
DATUM_D |
1 |
date |
16 |
17 |
2 |
Dag |
|
|
|
|
ELEMENTTYP |
1 |
string |
18 |
19 |
2 |
Elementtyp. |
|
Elementtyp_koder.KOD |
Riksarkivet har gjort översättningstabellen. |
|
ANTAL_SLAEP |
1 |
string |
20 |
20 |
1 |
Antal släpfordon. Finns även blanka och -. Kanske ska räkna som noll. |
|
|
|
|
YRKESTRAFIK |
1 |
string |
21 |
21 |
1 |
Yrkesmässig trafik. 0=ej yrkesmässig trafik, 1=yrkesmässig trafik. Finns även blanka och -. Kanske ska räkna som noll. |
|
|
|
|
UTL_FORDON |
1 |
string |
22 |
22 |
1 |
Utländskt fordon. 1=Danmark, 2=Norge, 3=Finland, 4=övriga länder med högertrafik, 5=övriga länder med vänstertrafik, 0=okänd nationalitet. |
|
|
Koden 6 ska också vara okänd nationalitet. |
|
KOEN |
1 |
string |
23 |
23 |
1 |
Kön. 1=man, 2=kvinna, - = okänt kön. |
|
|
|
|
AALDER |
1 |
string |
24 |
25 |
2 |
Ålder. |
|
|
|
|
KOERKORT |
1 |
date |
26 |
27 |
2 |
Körkort utfärdat. 99=körkort utfärdat, 00=körkort ej utfärdat |
|
|
I vägtrafikolyckor med personskada, som kommit till polisens kännedom, inblandade förare till körkortspliktiga fordon (dock ej traktorkörkort). Avser trafikelementtyperna 01-09 och 11-26 samt 28 |
|
TRAFIKKORT_AAR |
1 |
date |
28 |
29 |
2 |
Trafikkort utfärdat. 99=trafikkort utfärdat, 00=trafikkort ej utfärdat |
|
|
Trafikkort var ett bevis som gav innehavaren rätt att framföra fordon i yrkestrafik. |
|
BLODPROV |
1 |
string |
30 |
30 |
1 |
Blodprov. Blank?, 0=Blodprov ej taget, ej misstänkt alkoholpåverkan, 1=blodprov taget, 2=Blodprov ej taget, misstänkt alkoholpåverkan |
|
|
|
|
REGNR |
1 |
string |
31 |
36 |
6 |
Bilens registreringsnummer. |
|
|
|
|
FILLER |
1 |
string |
37 |
46 |
10 |
Blankt. |
|
|
|