Ordnade efter vägnummer. Häri ingår handlingar hörande till Stora Tuna och Silvbergs socknars, Torsångs sockens, Gustafs sockens och Gagnefs tingslags väghållningsdistrikt. Marklösenhandlingarna har överflyttats till vägförvaltningens i Kopparbergs län arkiv.
Ordnade efter vägnummer. Häri ingår handlingar hörande till Stora Tuna och Silvbergs socknars, Torsångs sockens, Gustafs sockens och Gagnefs tingslags väghållningsdistrikt. Marklösenhandlingarna har överflyttats till vägförvaltningens i Kopparbergs län arkiv.
W 10, Breddning av bron vid Rämnäshytte bruk, 1935-1936 W 10, Förbättring av plankorsning vid Domnarvets Badhus, 1929 W 10, Anläggning och förbättring av gång- och cykelbana mellan sjukstugan och Bergslagsmässen, 1938 W 10, Baggbo-Idkerberget (förbättring), 1929-1934 W 10, Åselby-Lindan (förbättring), 1929-1930 (se även W 12) W 10, Grangärde-Åselby (förbättring), 1905-1921 (se även W 12) W 10, Lindan-Baggbo (förbättring), 1924-1937
W 10, Borgenäsvägen (förbättring), 1925-1933 W 10, Domnarvet-Barkargärde-Ornäs (anläggning av väg), 1918-1922 W 10, Holen-Saxhyttan-Laxsjön-Hästberg (omläggning), 1935-1940 W 10, Tuna Hästberg-Rämshyttan-Grangärde rå, 1901-1933
W 10/W 245, Grangärde rå-Åselby, 1919-1921 (se även W 12) W 10, Hästsveden-Tuna Hästberg, 1932-1940 W 10, Idkerberget-Hästsveden, 1930-1939 W 10, Rämshyttan-Tuna Hästberg, 1932-1941 W 10, Idkerberget-vägskälet vid Rämshyttan (dammbindningsolja), 1938-1940 W 10, Idkerbergets samhälle (halvpermanent beläggning), 1937 W 10, Idkerberget-Baggbo (enkel beläggning), 1940-1941
W 10, Baggbo-Idkerberget (omläggning), 1929-1940 W 10, Anläggning av cykel. och gångbanor å vägen sjukstugan-Bergslagsmässen (vägen genom Borlänge-Falun), 1938-1941 W 10, Baggbo-Lindan (förbättring), 1937-1940 W 10, Aspeboda rå-Ornäs (omläggning), 1925-1930 W 10, Borlänge-Falun (omläggning), 1937-1942
W 12, Bro över Dalälven vid Båtsta, 1934-1935 W 12, Messta-Norr Amsberg (halvpermanent beläggning), 1935-1936 W 12, Förbättring av vägen Mellsta-Norr Amsberg, 1938-1942 W 12, Övre Tjärna-Mellstabron (justering av backarna), 1936-1941 W 12, Borlänge-Övre Tjärna (halvpermanent beläggning), 1935 W 12, Buskåker-Åselby (Tunn-bro), 1926-1930 W 12, Gagnefs sockengräns-Borlänge-Buskåker (vägförbättring), 1919 W 12, Åselby-Sör Romme (Topeka-beläggning), 1934-1935 W 12, Borlänge-Åselby (Topeka-beläggning), 1931-1937 W 12, Vägkorsningen vid Mellsta-Mellstabron (halvpermanent beläggning), 1936-1937 W 12, Vägport mellan Buskåker och Rommehed, 1934 W 12, Enbacka-Backa, 1923-1924 W 12, Vägport vid Båtsta, 1931-1934 W 12, Omläggning av vägen Säter-Borlänge vid Solvarbo samt viadukt över Solvarbodalen och vägport under järnvägen vid Solvarbo, 1935-1939
W 12, Vägomläggning vid Gimma såg, 1924-1926 W 12, Förslag till enkel beläggning å delen Säters rå-Romme, 1940-1941 W 12/W 10, Omläggning av kurvan vid Åselby, 1933-1934 W 12, Förslag till vägförbättring Mellsta-Norr Amsberg, 1943 W 12, Sör Romme-Säters rå (förbättring), 1937-1939 W 12, Gagnefs rå-Gräf (förbättring), 1942-1943
W 12, Gagnefs rå-Norr Amsberg (förbättring), 1934-1942 W 12, Vägförbättring vid Gagnbro, 1921-1923 W 12, Gagnefs kyrkby-Djurås, 1918-1928 W 12, Säters rå-Solvarbo, 1926-1931 W 112, Komtillmåtta-Tuna sockengräns, 1919-1933 W 12, Vägomläggning vid Gustafs kyrka, 1918-1933 W 12, Halvpermanent beläggning å vägen Borlänge-Gagnef genom Tjärna by, 1935-1936 W 12, Halvpermanent beläggning å vägen Borlänge-Gagnef genom Djurmo by, 1935-1936 W 12, Halvpermanent beläggning inom Gagnefs kyrkby, 1934-1935 W 12, Förslag till omläggning vid Solvarbo kvarn, 1924-1926
W 245, Grangärde rå-Åselby (Hästbergsflaten, omläggning), 1923-1937 (se även väg 10) W 245, Grangärde-Tuna Hästberg (förslag till omläggning), 1935 W 246, Bro över Österdalälven vid Djurås, 1925-1936 W 246/W 590/W 593, Floda rå-Komtillmåtta (förslag angående broar), 1932 W 246, Floda rå-Komtillmåtta, 1932-1943 W 246, Floda rå-Komtillmåtta, 1927-1934
W 293, Gagnsbro-Aspeboda sockengräns W 908, Leksandsvägen (Ål-Aspeboda), 1919 W 293/W 12, Forshuvud-Vallbron-Gagnefs rå, 1927-1930 W 293, Norr Amsberg-Vallbron, 1927-1930 W 293, Aspeboda rå-Vallbron, 1934-1939
W 293, Vallbron-Aspeboda rå (omläggning), 1929 W 577, Bro över Österdalälven vid Österfors, 1938-1941 W 583, Bron vid Nysäl (ombyggnad av trumma), 1935 W 583, Mockfjärd-Tuna gräns, 1907-1934
W 583, Mockfjärd-Tuna gräns, 1916-1933 W 583, Mockfjärdsbron, 1928-1934 W 590, Gagnefs kyrka-Komtillmåtta (förbättring), 1925-1936 (se även W 246) W 590, Förslag till broförbindelser över Västerdalälven, 1918-1939
W 595, Tjärna by-Gagnefs station, 1899-1915 W 635, Buskåker-Koppslahyttan, 1933-194, W 635/649, Koppslahyttan-Ulfshyttan, Utfartsväg till Ulfshyttans järnvägsstation, 1933-1936 W 635/660, Buskåker-Koppslahyttan, 1928-1942
W 646, Väg till Rämshytte station, 1935-1942 W 648, Rämshyttan-Ulfshyttans järnvägsstation, 1897-1928 W 649/W 654, Ulfshyttan-Övre Svärdsjö, 1919 (se även väg 635) W 650, Förslag till omläggning av vägen Säters rå vid Silvberg-Norrbärke rå vid Ingevallsbo W 651, Gustafs järnvägsstation-Enbacka, 1880, 1929 W 654, Ombyggnad av bron vid Ulfshyttan, 1940-1943 (se även W 649) W 654, Förslag till breddning av vägen Nedre Sandviks gård till uppkörsvägen till Övre Sandvik, 1934 (se även W 649) W 654, Bro över Tunaån vid Skärsjö, 1912 W 654, Ulfsjö dammbro, 1921 (se även W 649) W 654, Bro över Ulfån vid Ulfshyttan, 1921 W 655, Schenshyttan-Grängshammar, 1912 W 657, Väg till godsmagasinet vid Sellnäs järnvägsstation, 1912
W 656, Floda by-Halvarsgårdar, 1902-1927 W 660, Förslag till ombyggnad av landsvägsbron över Tunaån vid Forsbacka, 1921, 1928 (se även W 635)
W 662, Murbo-Sörbo (omläggning), 1919-1932 W 662, Bro över Alderbäckern jämte tillfartsvägar å vägen Åselby-Vallsta, 1921, 1935-1940 W 662, Bro över Moraån vid Gallsbo, 1937-1943 W 662, Vägförbättring Tägt-Spraxkya, 1935 W 662, Landsvägsbro över ån vid Gallsbo, 1919-1921 W 662, Omläggning av vägen Murbo-Sörbo, 1919-1926 W 663, Omläggning av väg vid Mångsarvsbacken, 1925
W 790, Gustafs kyrka-Stora Skedvi rå, 1928-1934 W 790, Bro över Dalälven vid Gustafs, 1941-1943 W 799, Buskåker-Torsång (förbättring), 1925-1934 W 12, Stora Tuna-Gagnef (förbättring), 1925-1937 W 10, Åselby-Grangärde (förbättring), 1925-1934 W 799, Buskåker-Torsång (vägomläggning), 1903-1915
W 800, Domnarvet-Torsång (Domnarvets kolgård), 1923-1931 W 800, Domnarvet-Kälarvet (halvpermanent beläggning), 1935-1936 (se även W 811) W 800, Alsbäck-Torsångs rå, 1914-1937 (se även W 811 och W 827) W 800, Breddning av vägen vid Skomsarby, 1935 (se även W 811) W 800, Dalvik-Vika sockengräns, 1899, 1927-1931 (se även W 811) W 800, Bro över flottningskanal vid Torsång, 1858, 1932-1943 (se även W 811) W 800/W 806, Flottbroarna vid Torsång, 1858-1919 (se även W 811) W 800, Torsång-Vika (förbättring), 1926-1928 (se även W 811) W 800, Bro över Lillälven, 1885-1936 (se även W 811)
W 804, Vägskälet Vika-Gustafs mot Milsbo i Torsångs socken, 1900, 1934-1943 W 805, Nybo-Kårtylla-Torsång, 1894-1912 W 806/W 807, Gustafs rå-Torsång-Stora Tuna rå (omläggning och förbättring), 1933-1935 W 806, Förstärkning av Storälvsbron (flottbron över Dalälven vid Torsång), 1925-1929 (se även W 800) W 807, Torsångs kyrka-Ornäs (Ivbergsbacken), 1921-1927 (se även W 806) W 811, Bro-Hytting, 1919 W 812, Hytting-Nyckelby, 1919 W 800, Nyckelby-Alsbäck, 1919 W 814, Alsbäck-Ornäs, 1919 W 812, Nyckelby bro, 1913-1914 (se även W 811) W 812, Nyckelby bro, 1931-1933 (se även 811) W 815, Borlänge-Mjälga (halvpermanent beläggning), 1936
W 815, Borlänge-Årbo-Färjegårdarna, 1917-1928 W 816, Tjärna-Forsa (Röda vägen), 1917-1928 W 817, Hagavägen i Borlänge, 1924-1932 W 817, Hagavägen i Borlänge (halvpermanent beläggning), 1936-1938 W 820, Övermora-Kvarnsvedens järvägsstation, 1909-1915 W 820, Förslag till enkel beläggning å vägen Båtstad-Kvarnsvedens pappersbruk, delen avtagsvägen Bysjöverken-Kvarnsvedens pappersbruk, 1940-1941 W 821, Tjärna-Yttermora, 1920-1930 W 821, Tjärna-Yttermora (Förslag till halvpermanent beläggning), 1936-1937 W 825, Borlänge-Hushagen-Vallbron (permanent beläggning), 1928-1930 W 825, Borlänge-Forshuvud (vägförbättring), 1935-1936 W 825, Borlänge-Forshuvud (breddning och permanent beläggning), 1934-1939
W 825, Bron vid Forshuvud, 1909-1936 W 825, Forshuvud-Vallbron (vägförbättring), 1928-1931 W 827, Vallbron, 1921 W 827, Tillfartsvägar till Domnarvets järnvägsstation, 1901-1914 W 827, Domnarvets järvägsstation-Gebergsgärdet-Övre Medväga, 1919-1928 (se även W 811) W 800, Alsbäck-Torsångs rå, 1919-1928 W 830, Ornäs-Vassbo, 1930 W 905, Förbindelseväg vid Amsbergs kapell, 1933-1936 W 908, Omläggning vid Flintbacken, 1942-1936 (se även W 295)
W --- Förslag till enskild utfartsväg från Bäsna by, 1931-1941 Torsångs kyrka-Storsund-Liljesund-Kopparbergs sockens rå, 1924 Gustafs flottbro, 1851-1931 Utfartsväg vid Stenbacken å vägen Baggbo-Idkerberget, 1931-1932 Förslag till väg från Lindan till Tjärna, 1927-1931 Förslag till väg från Tuna bro till Kvarnsveden, 1920 Tingshusvägen, 1912-1926 Förslag till väg Borlänge-Ludvika delen Lindan-allmänna landsvägen Borlänge-Båtsta, 1930 Matsknuts-Tjärna, 1939-1943 Gamla Jutbo-Nya Jutbo, 1928 Norbo by-Norbo-Finnmark-Ingvallsbo by, 1922-1924 Myggsjön-Halmtjärn-Idkerberget, 1930 Solvarbo-Mårtensgård, 1937 Tjärna-Forsa, 1928 Räfstylla-Kårtylla, 1930