Diarierna är i de flesta fall mycket summariskt förda och skillnaden mellan diarium och postlista är obefintliga, därför kallas alla handlingar diarium. Ibland har man fört diariet på den riktiga diarieblanketten men oftast är det fört på kopieremsorna som är det enda som finns kvar.
Diarierna är i de flesta fall mycket summariskt förda och skillnaden mellan diarium och postlista är obefintliga, därför kallas alla handlingarna diarium. Ibland har man fört diariet på den riktiga diarieblanketten men oftast är det fört på kopieremsorna som är det enda som finns kvar.
Diarierna är i de flesta fall mycket summariskt förda och skillnaden mellan diarium och postlista är obefintliga, därför kallas alla handlingar diarium. Ibland har man fört diariet på den riktiga diarieblanketten men oftast är det fört på kopieremsorna som är det enda som finns kvar.
Diarierna är i de flesta fall mycket summariskt förda och skillnaden mellan diarium och postlista är obefintliga, därför kallas alla handligarna diarium. Ibland har man fört diariet på den riktiga diarieblanketten men oftast är det fört på kopieremsorna som är det enda som finns kvar.
Innehåller endast ett fåtal ekonomiskt slutreddovisade och endast i undantagsfall finns arbetshandlingar bilagda. IPA-korten har ett unikt nummer. Ex 06-500004, där de två första siffrorna (06) står för typ av arbete, och de tre följande (500) är kopplade till organisationen. Serien ordnad enligt organisatoriskt nummer.
Ordnad efter dossienummer inom avställningperioderna. Åren 1958-75 enligt 1957 och 1964 års dossieplan för Driftavdelningen. Åren 1976-78 enligt Televerkets dossieplan.
Handlingarna är från Göteborgs telestations personalavd. (1953-64), Telecentralens personalavd. (1965-68), Telekontorets personalavd. (1967-79), Administrativa sektionen (1979-84) samt Pesonalsektionen (1985-90).
Arkivlagd enligt speciell dossieplan 1953-65 (se bilaga) och enligt Driftavd. dossieplan 1966-75. Därefter enligt 1976 och 1988 års dossieplan.
Arkivlagd enligt Driftavdelningens dossieplan 1964, samt enligt 1976 och 1988 års dossieplan. Dossieplan 07 är fastighetshandlingar som är alfabetiskt ordnade efter objekt.
Innehåller olika typer av personalhandlingar som kunnat härledas till personalfunktionerna inom resp. organisation som företrätt resp. löpt parallellt med telområdena.
I vissa fall kan det vara dubbletter av de på stationerna eller inom telområdena förekommande handlingarna.
Årtalen i tidskolumnen anger anställningstid.
Se även serie F 2 AA för liknande handlingar då proveniensen kan vara svår att korrekt fastställa.
Innehåller personalkort, tjänstgöringsintyg, utdrag ur tjänstematrikel och fr.o.m. födda 1919 även personalakter. Handlingarna sträcker sig bakåt i tiden till slutet av 1800-talet och gäller personal som arbetat inom det geografiska område som bildade teleområdet men slutat innan regionen bildades 1/1 1992.
Serien sorterad i personnummerordning om ej annat anges, årtalet i tidkolumnen anger avställningsåret.
Handlingarna sträcker sig bakåt i tiden till slutet av 1800-talet och gäller personal som under perioden 1965-1991 arbetat inom teleområdet men slutat innan regionen bildades 1/1 1992.
Serien sorterad i personnummerordning, årtalet i tidskolumnen anger avställningsåret.
Innehåller personalkort som användes innan man övergick till personalakter i början på 1970-talet men i många fall har man fortsatt att notera på korten ända fram till 1991. Handlingarna sträcker sig bakåt i tiden till slutet av 1800-talet och gäller pesonal som under perioden 1965-1991 arbetat inom teleområdet men slutat innan regionen bildades 1/1 1992. Serien sorterad alfabetiskt, årtalet i tidskolumnen anger avställningsåret.
Handlingarna sträcker sig bakåt i tiden till slutet av 1800-talet och gäller personal som under perioden 1964-1991 arbetat inom teleområdet men slutat innan regionen bildades 1/1 1992.
Serien sorterad i personnummerordning, årtalet i tidskolumnen anger avställningsåret.
Innehåller personalkort som användes innan man övergick till personalakter i början på 1970-talet men i många fall har man fortsatt att notera på korten ända fram till 1991. Handlingarna sträcker sig bakåt i tiden till slutet av 1800-talet och gäller personal som under perioden 1964-1991 arbetat inom teleområdet men slutat innan regionen bildades 1/1 1992.
Serien sorterad alfabetiskt, årtalet i tidskolumnen anger avställningåret.
Innehåller personalkort över personal som sagt upp sin tjänst i Televerket och tagit anställning i Telia fr.o.m. 1/7 1993, personnummerordnade. Årtalet i tidskolumnen anger avställningsåret.
Denna typ av handlingar finns även bilagda personalakterna och de äldre personalhandlingarna. Årtalen i tidskolumnen anger det år då förbindelsen skrevs under.
Årtalen i tidskolumnen anger anställningstiden. När det gäller anställningsintyg kan anställningen ha fortsatt även efter intygets utskriftsdatum. Se även övriga F 2 serier där dessa typer av handlingar kan finnas t.ex. personalakterna eller i övriga personalhandlingar.
Alfabetiskt ordnad efter växelstation. Större delen av handlingarna från åren 1912-34.
Serien innhåller inspektionsprotokoll, abonnentförteckningar, edsförbindelser m. fl. personalhandlingar, statistikunderlag, inventeringsförteckningar, medelsredovisning, klagomål, korrespondens med växelföreståndare och abonnenter.
Innehåller kontrakt rörande hyra, skötsel, el och underhåll, ritningar över lokalen, div. personhandlingar bl.a. edsförbindelser, åldersbetyg, ledighetsansökan och personalförteckningar. Inventarieförteckningar, inspektionsprotokoll, meddelande om öppettider, abonnemangsförteckningar, korrespondens, klagomål på lyssnande telefonister m.m.
Handlingarna är alfabetiskt ordnade i centralstationsområden och sedan alfabetiskt per växelstation inom varje centralstationsområde.
Årtalet i tidskolumnen anger teckningsåren, avtalen annullerade -1954 om inte annat anges.
Innehåller kontrakt rörande hyra, skötsel, el och underhåll, ritningar över lokalen, div. personalhandlingar bl.a. edsförbindelser, åldersbetyg, ledighetsansökan och personalförteckningar. Inventarieförteckningar, inspektionsprotokoll, meddelande om öppettider, abonnemangsförteckningar, korrespondens, klagomål på lyssnande telefonister m.m.
Handlingarna är alfabetiskt ordnade först i centralstationsområden och sedan alfabetiskt per växelstation inom varje centralstationsområde.
Innehåller överenskommelser mellan Televerket och markägare som ger Televerket tillträde till mark för stolpar, ledningar samt underhåll av dessa under en period av 50 år. (Blankett 20, 219, 220, 221.) Blankett 219 och 220 användes för stolplinje (ledning eller luftkabel) och 221 för jordkabel enligt ett cirkulär från linjedirektören i Göteborg 1940.
Innehåller ansökan till Vägförvaltningen/Vägverket, SJ, Kommunala myndigheter m.fl. ang nedläggande av kabel m.fl. underhålls- och nybyggnationer. Bl.a. ansökan om framdragning av ledning inom område för allmän väg.
H0=Kontosammandrag. H1=Balansspecifikation. H2=Resultatspecifikation. H3=Investeringsspecifikation. H4=Investeringar per ändamål. H5=Driftkostnader per ändamål. H7=Resultatspecifikation- kontoklass 9. V0=Verifikationslista. V8=Verifikationslista per avräkningskonto. ANREG=Anläggningsregistersystemet. ANREG AB 04=Listningar av objekt i IKB-ordning, nivå 2. SÄRK=Särkostnadsredovisning konkurrensutsatt verksamhet. LINUS 21=Leverantörer i namnordning. LINUS 61=Specifikation av skuld/fordran per leverantör. LINUS 61=Specifikation av fordran/skuld per kund. LINUS 61=Specifikation av fordran/skuld per kassatyp.
Innehåller revisionsrapporter och: H0=Kontosammandrag. H1=Balansspecifikation. H2=Resultatspecifikation. H3=Investeringsspecifikation. H4=Investeringar per ändamål. H5=Driftkostnader per ändamål. H7=Resultatspecifikation- kontoklass 9. V0=Verifikationslista. V8=Verifikationslista per avräkningskonto. ANREG=Anläggningsregistersystemet. ANREG AB 04=Listningar av objekt i IKB-ordning, nivå 2. SÄRK=Särkostnadsredovisning konkurrensutsatt verksamhet. LINUS 21=Leverantörer i namnordning. LINUS 61=Specifikation av skuld/fordran per leverantör. LINUS 61=Specifikation av fordran/skuld per kund. LINUS 61=Specifikation av fordran/skuld per kassatyp.
Innehåller revisionsrapporter och: H0=kontosammandrag. H1=Balansspecifikation. H2=Resultatspecifikation. H3=Investeringsspecifikation. H4=Investeringar per ändamål. H5=Driftkostnader per ändamål. H7=Resultatspecifikation- kontoklass 9. V0=Verifikationslista. V8=Verifikationslista per avräkningskonto. ANREG=Anläggningsregistersystemet.ANREG AB 04=Listningar av objekt i IKB-ordning, nivå 2. SÄRK=Särkostnadsredovisning konkurrensutsatt verksamhet. LINUS 21=Leverantör i namnordning. LINUS 61=Specifikation av skuld/fordran per leverantör. LINUS 61 Specifikation av fordran/skuld per kund. LINUS 61 Specifikation av fordran/skuld per kassatyp.
Innehåller revisionsrapport och: H0=Kontosammandrag. H1=Balansspecifikation. H2=Resultatspecifikation. H3=Investeringsspecifikation. H4=Investeringar per ändamål. H5=Driftkostnader per ändamål. H7=Resultatspecifikation- kontoklass 9. V0=Verifikationslista. V8=Verifikationslista per avräkningskonto. ANREG=Anläggningsregistersystemet. ANREG AB 04=Listningar av objekt i IKB-ordning, nivå 2. SÄRK=Särkostnadsredovisning konkurrensutsatt verksamhet. LINUS 21=Leverantörer i namnordning. LINUS 61=Specifikation av skuld/fordran per leverantör. LINUS 61 Specifikation av fordran/skuld per kund. LINUS 61 Specifikation av fordran/skuld per kassatyp.