bild
Arkiv

SÖDRA FÖRVALTNINGSOMRÅDET


 Serier (28 st)

ReferenskodTitelAnmärkning 
APROTOKOLL 
A 1MBLProtokoll från förhandlingar enligt medbestämmandelagen. Original och kopior. 
A 2Samverkansgrupp på förvaltningsnivå och enhetsnivå 
A 2 ASamverkansgrupp vid kansliet för primärvårdsförvaltningen 
A 2 BSamverkansgrupp för tandvården 
A 2 CSamverkansgrupp för basenhet psykiatri/öppenvårdspsykiatri 
A 2 DLokala hälsorådet i HalmstadInnehåller även ledningsgruppens protokoll. 
A 2 ESamverkansorganet för privata vårdgivare inom primärvården 
CDIARIUM 
C 1Södra förvaltningsområdets diariumI enlighet med landstingets beslut 1991-06-10, 51 §, genomfördes en ny förvaltningsorganisation som bl.a. innebar att kanslifunktionen med diarium samordnades för de tre primärvårdsnämnderna i södra Halland, Halmstads, Hyltes respektive Laholms primärvårdsnämnder. Den nya ordningen trädde ikraft 1992-01-01.
Från 1985 tillämpades en princip som innebar att handlingar ordnades som A-dokument, B-dokument , C-dokument samt D-dokument. För respektive kategori gällde specifika förutsättningar beträffande t.ex. registrering och handläggning. För närmare beskrivning se C.1:1.
Listuttag för registrerade ärenden och registrerade handlingar har sett olika ut från år till år. Såväl listor med nyöppnade ärenden som listor med förändrade ärenden (åtgärdslistor) och listor med registrerade handlingar har tagits ut. Det är dock enbart fråga om kronolgiskt ordnade listor. Typ av lista har specificerats på respektive försättsblad.
 
EKORRESPONDENS 
E 1Ej diarieförda handlingar - B-ärendenEfter beslut av förvaltningsutskottet började en ny plan tillämpas för registrering av allmänna handlingar från och med årssskiftet 1975/1976. Principen var att endast handlingar som tjänade som underlag till beslut skulle diarieföras under benämningen C-akter.
När handlingar har skickats till var och en av primärvårdsnämnderna för behandling eller anmälan har endast ett exemplar bevarats.
 
FÄMNESORDNADE HANDLINGAR 
F 1Dossiélagda handlingar:
C-akter
Innehåller diarieförda handlingar sorterade efter år/sakkod/objektkod. (Se dok diarieföring och aktläggning).
Innehåller även Primärvårdsnämnden i Halmstads arkiv, E1
Från och med år 1994 är handlingarna sorterade i diarienummerordning.
 
F 3Barn- och Mödra- Psykvård. 
F 4VerksamhetsberättelserUnder åren 1989 -1991 infördes successivt en basenhetsorganisation inom primärvårdens förvaltning. Med basenhet menas nivån under verksamhetsområde. För närmare förklaring se bilaga.
Införandet av basenheter fick konsekvenser för vilken organisation vårdcentraler, sjukhem och gemensamma verksamheter som ungdomsmottagning eller dietist skulle tillhöra. Förhållandena ändrades från år till år och information ges i primärvårdsnämndens verksamhetsberättelser för respektive år.
Ofta har distriktssjuksköterska, distriktssjukgymnast, distriktsarbetsterapeut och kurator lämnat egna berättelser.Någon gång har berättelser lämnas gemensamt för distriktsverksamhet såsom distriktsarbetsterapi även om den lokalt anknutna distriktsfunktionen lämnat egen berättelse.
I förteckningen har enbart beteckningen för basenheten angivits. Namnet kan motsvara en vårdcentral, en vårdcentral med paramedicinska verksamheter, en vårdcentral och ett sjukhem, en vårdcentral och sjukhem med paramedicinska verksamheter,ett sjukhem eller enbart paramedicinska verksamheter.
Berättelser har även lämnats för verksamheter som bedrivits förvaltningsövergripande inom primärvårdsnämndens område, t.ex. hälsostrateg, hälsopedagog, mödrahälsovård, psykolog vid mödra- och barnhälsovården, ungdomsmottagning, dietist, tandreglering samt psykiatrisk öppenvård med flera. I förteckningen står Gemensamt. Som Gemensamt
betecknas även verksamhet som bedrivits på en plats för flera kommuner, t.ex. tandreglering.
För uppgifter om hur verksamheten varit organiserad hänvisas till berättelserna för primärvårdsnämnden i Halmstad.
 
F 4 AVerksamhetsberättelser för Lokala hälsorådet i Halmstad 
F 4 BVerksamhetsberättelser för Samhällsmedicinska rådet 
F 4 CVerksamhetsberättelser för Styrgruppen för omsorg vid livets slut 
F 5VerksamhetsplanerUnder åren 1989 -1991 infördes successivt en basenhetsorganisation inom primärvårdens förvaltning. Med basenhet menas nivån under verksamhetsområde. För närmare förklaring se bilaga.
Införandet av basenheter fick konsekvenser för vilken organisation vårdcentraler, sjukhem och gemensamma verksamheter som ungdomsmottagning eller dietist skulle tillhöra. Förhållandena ändrades från år till år och information ges i primärvårdsnämndens verksamhetsberättelser för respektive år.
I förteckningen har enbart namnet på vårdcentralsområdet angivits. Namnet kan motsvara en vårdcentral, en vårdcentral med paramedicinska verksamheter, en vårdcentral och ett sjukhem, en vårdcentral och sjukhem med paramedicinska verksamheter,ett sjukhem eller enbart paramedicinska verksamheter.
 
F 5 AVerksamhetsplaner för Lokala hälsorådet i Halmstad 
F 6Statistik 
F 7RapporterIngår i E.1:4, ärendekategori B3: Forskning och utveckling 
GRäkenskaper 
G 1Bokföringslistor
BS 70 och BS 75
 
G 2Bokföringslistor PULS
RE 12, Halmstad
 
G 3Bokföringslistor PULS
RE 14, Laholm
 
G 4Bokföringslistor PULS
RE 15, Hylte
 

Nyheter

den 1 juli 2025
400 000 nya sidor i vårt AI-sök
I april lanserade vi helt nya möjligheter för anvä...


den 30 juni 2025
Nya poster i 1930 års folkräkningsdatabas
Nu har vi uppdaterat folkräkningsdatabasen för år ...


Tidigare nyheter